Kroppfixering

Alltså nu är jag så jävla trött på all denna kroppsfixering bland tjejer i min ålder och yngre som bara verkar bli VÄRRE OCH VÄRRE.
Jag tror det står MINST en artikel i varje veckotidning om ''hur du får den perfekta kroppen''
Och det går mig veeeerkligen på nerverna. Det är ju det som får folk att TRO att det är det viktigaste som finns - att ha den perfekta kroppen, och tonårstjejer är så jävla lätta att lura.
Det är i den här åldern som det är som värst, alla vill vara snyggast och alla killar är som jävla huliganer efter tjejer, granskar tjejer och kan hitta alla fel som man inte ens själv vet om, sorterar oss i fack ''hon har snygga bröst men liten rumpa'', ''snyggt ansikte men inte så snygg kropp'', ''snygg överkropp men för stora lår'' ja ni fattar..
Det är ju pga killarna som man vill ha en snygg kropp eller hur? För inte fan skulle man bry sig så mycket om det bara fanns tjejer i denna värld..

Jag skulle vilja säga att ingen har perfekt kropp, för vem kan avgöra vad en perfekt kropp är? Vi alla tycker ju olika, har olika åsikter om hur man vill se ut. Alla kändisar ni ser på bilder i tidningar, tror ni själva att de verkligen ser ut så? svaret är NEJ DET GÖR DEM INTE. Inte på långa vägar, de redigerar tillochmed håret för att det ska se perfekt ut. Att sträva efter ett sånt ideal blir bara deprimerande till slut. Sträva istället efter att må bra, ät bra och träna lagom? Det är ju då man mår som bäst, inte när man sätter förbud för sig själv osv.

Jag är inte helt nöjd över min kropp, det är verkligen inte därför jag skriver det här inlägget, skriver det för jag tycker ni tjejer borde tänka om och se ut som NI vill och inte efter vad killarna eller någon annan vill i den här åldern? De kommer ju mogna till slut även om det känns omöjligt just nu. Träna i strävan om att må bra och bli pigg, inte för att blir pinnsmal. Ät precis den mat som du mår bra av, som du vet innehåller bra saker, skippa att bara äta ''en knäckemacka om dagen''.

Sen om man nu är väldigt överviktig så förstår jag att man strävar efter att gå ner i vikt för man mår bra när man väger lagom mycket, och att man kanske börjar träna för att känna sig starkare. Men ni som redan är smala tjejer, SKÄRP ER men denna svältningsskit. Var nöjda över er kropp. Vet ni hur många som strävar efter att gå UPP i vikt? Det bästa är att helt enkelt ha som mål att komma till ett stadie där man mår bra och stanna där, och därefter acceptera sin kropp. That's it. Låt det inte bli något beroende.

Förstår om ni inte orkade läsa hehe men jag har blivit så irriterad på detta och detta är ju en typ av ''dagbok'' så var tvungen att få ur mig det. Och missförstå mig inte nu heller





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
  • Till bloggens startsida
  •    m
       min fina
       Love
       Jag har köpt en liten korv..
       Oh sunny day
       Mitt vackra hjärta
       2008
       Moroccan oil ger resultat
       If i only could make a deal with God
       Många tankar
       Passionerat men okontrollerat
       Long time no see
       Bad dreams
       Bad day
       Shoes
       Marieberg
       Dove
       Lilla salongen
       Nya appen
       Testar

       Juni 2014
       Februari 2013
       Juni 2012
       April 2012
       Mars 2012
       Januari 2012
       Oktober 2011
       September 2011
       Augusti 2011
       Juli 2011
       Juni 2011
       Maj 2011
       April 2011
       Mars 2011
       Februari 2011
       Januari 2011
       December 2010
       November 2010
       Oktober 2010
       September 2010
       Augusti 2010
       Juli 2010
       Juni 2010
       Maj 2010
       April 2010
       Mars 2010
       Februari 2010
       Januari 2010
       December 2009
       November 2009
       Oktober 2009
       September 2009
       Augusti 2009
       Juli 2009